петък, 4 юни 2010 г.

ДА ПИЕШ САМ ПОД ЛУНАТА

Пиех вино сред цветята сам
нямаше никой до мен
докато,вдигнал чаша,помолих светлата луна
да доведе сянката ми и да станем трима.
Уви,луната не можеше да пие
а и сянката застана до мен безучастна;
Но все пак с тези приятели край мен
по-лесно изпратих пролетта...
Пях.Луната ме насърчаваше
Танцувах.Сянката ми подскачаше край мен.
Бяхме весели другари,мисля
Но после се напих и пак останах сам...

" Да пиеш сам под луната"
Ли Бо китайски поет-/701г.- ? /

Бунтовник и скитник по душа,романтик,мистик и волнодумец.Пристрастен към виното,любовта и поезията.Често се нуждае от помощ за да се прибере в къщи.Един от най-популярните поети от епохата на Тан.Говори се,че се удавил,навеждайки се през борда на лодката,за да целуне отражението на луната.

поставил: админ

Няма коментари:

Публикуване на коментар